tisdag 6 maj 2008

Utbildning till begravningsentreprenör

I höst börjar den första (!!) utbildningen till begravningsentreprenör. En ett årig utbildning som är förlagd till Uppsala. Själv sitter jag med i ledningsgruppen. Det har kommit in 108 ansökningar till 25 platser. Jättekul!
Jag har varit med och granskat ansökningarna och sedan har vi plockat ut 60 stycken som fått komma på workshop och intervju. Idag träffade vi de 30 första. En väldigt spännande dag som var mycket intensiv och full av intryck. Spännande att höra hur de såg på sitt blivande jobb samt varför de ville gå denna utbildning. Läs vidare i UNT på länken.
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=751378,00.html

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mitt namn är Sara och jag har en fråga om jag vill utbilda mig till begravningentrepenör vart vänder jag mig då. Du kan nå mig på min mail
sara.carlborg@hotmail.com Tack på förhand MVH Sara

Emilie Tingström sa...

Hej Sara!
En ny kusr startar hösten -09. Här finns all info du behöver. http://www.sensus.se/Svenska/Om-Sensus/RegionerNew/Uppsala-Harnosand/Epikursrot/Begravningsentrepenor/
Mvh Emilie

Anonym sa...

Hej jag undrar om det går o plugga till Begravnings.ENt på distans? tacksam för svar / micke fr, malmö